Siirry sisältöön

3.6.2021

KUUMA-SEUDUN ASUMISEN MARKKINOINTIKONSEPTI MUKANA KUNTAMARKKINOINNIN SM-KILPAILUN FINAALISSA

Kuntaliitto on julkaissut joka vuotisen Kuntamarkkinoinnin SM-kilpailun kymmenen finalistia. KUUMA-seudun asumisen markkinointiin luotu konsepti ”Elämä on grillijuhla” on mukana finalistien joukossa. Kilpailun voittaja julkaistaan Kuntamarkkinoiden yhteydessä 15.9.2021

”Viime kesänä järjestetyt Tuusulan asuntomessut tarjosivat KUUMA-seudun kunnille mahdollisuuden laajentaa seudun yhteistyötä asumisen markkinointiin. Alueen monipuolisia asumisen mahdollisuuksia markkinoitiin ”Elämä on grillijuhla ” -konseptilla. Tämä moniulotteinen ja tyylikäs, mutta huumorilla höystetty lähestymistapa markkinointiin herätti valtavasti kiinnostusta”, kertoo KUUMA-seudun yhteistyöjohtaja Antti Kuusela.

”On hienoa olla mukana mittelöimässä kuntamarkkinoinnin voitosta. ”Elämä on grillijuhla” -konsepti ei ollut vain taidokas näyte taitavasta brändin rakentamisesta ja onnistuneesta markkinointitempauksesta, samalla se oli kymmenen kunnan voimanponnistus ja näyte yhteistyön voimasta”, jatkaa Tuusulan elinvoimajohtaja Kristiina Salo.

Kuntamarkkinoinnin SM-kilpailu järjestetään nyt 16. kertaa. Kilpailun tarkoituksena on vahvistaa kuntien, seutujen ja alueiden markkinointi- ja viestintäosaamista sekä jakaa hyviä käytäntöjä. Kilpailun järjestämisestä vastaa kunta- ja seutumarkkinoinnin kehittämistyötä tekevät toimijat: Suomen Kuntaliitto, Suomen Elinkeino- ja Kehitysyhtiöt SEKES sekä Suomen matkailuorganisaatiot SUOMA.

”Vaikka finaalipaikka on jo sinänsä hyvä saavutus, on matka vielä kesken. Nyt kannustankin kaikkia tutustumaan kilpailutyöhömme ja äänestämään KUUMA-seudun grillijuhlat vuoden markkinointiteoksi”, kehottaa Kuusela.

”Elämä on grillijuhlaa” -konsepti luotiin yhdessä KUUMA-seudun kuntien ja mainostoimisto Ohoin kanssa. Projektin kuvatuotannosta vastasi Kapina ja digimarkkinoinnin toteutti Dirty.

Katso kaikki kymmenen finalistia ja äänestä suosikkiasi tykkäämällä toimintamallista: https://innokyla.fi/fi/kokonaisuus/kuntamarkkinoinnin-sm-kilpailun-shortlista/toimintamallit

Lisätietoa:

Antti Kuusela, 040 318 2818, antti.kuusela@kuusela.fi
www.kuuma.fi https://grillijuhla.kuuma.fi/

KUUMA-seutu muodostuu pääkaupunkiseudun ympärillä sijaitsevista 10 kehyskunnasta. KUUMA-kuntia ovat Hyvinkää, Järvenpää, Kirkkonummi, Kerava, Mäntsälä, Nurmijärvi, Pornainen, Sipoo, Tuusula ja Vihti. KUUMA-yhteistyön tarkoituksena on jäsenkuntiensa kilpailukyvyn ja vetovoiman vahvistaminen osana Helsingin seutua, edunvalvonnan tehostaminen sekä palvelutuotannon laadun ja tehokkuuden parantaminen.

Muut tiedotteet